Tribunalul Bucuresti
Sectia a VIII-a Conflicte de Munca
si Asigurari Sociale
Dosar nr. 34481/3/2012
Termen : 20.11.2014
Material nr. 4 – Decizia de concediere
REFERITOR LA DECIZIA BIROULUI
EXECUTIV PERMANENT
AL I.P.A. SECTIA ROMANA CU NR. 1410 DIN
30.07.2012
PRIN CARE MI S-A DESFACUT CONTRACTUL DE MUNCA
DISCIPLINAR, PENTRU A DOUA OARA
A ) CU PRIVIRE LA FORMA DECIZIEI NR. 1410 DIN
30.07.2012
§ In primul rand doresc sa invederez instantei faptul
ca domnul consilier juridic Stamo Cristian Victor, venise la serviciu prima zi
la data de 16.07.2012. Prin urmare la data de 30.07.2012 acesta nu avea
contract de munca incheiat cu parata. Rezulta ca decizia nr.
1410/30.07.2012 a fost semnata de o persoana care nu avea nicio calitate legala
de a reprezenta parata la acea data.
§
Decizia are pe
ea stampila pentru “conform cu originalul” semnata la data de 30.04.2013 de Humin Raluca, care din cate am inteles la acea data era consilier
juridic la I.P.A.
asa cum rezulta din documentele depuse de mine anterior la dosar. Dar din verificarile efectuate de mine
ulterior, am constatat ca aceasta nu avea nici calitatea de consilier juridic
nici aceea de avocat, nefiind inscrisa nici in U.C.C.J.R. si nici in Baroul de
Avocatura Bucuresti. Rog instanta sa dispuna verificarile necesare in acest
sens, daca nu le-a facut pana acum, pentru a se stabili in ce calitate aceasta
a semnat pe decizia de concediere.
B) CU PRIVIRE LA CONTINUTUL DECIZIEI
NR. 1410 DIN 30.07.2012
Referitor la art. 1 din decizie
a) Conform
prevederilor art. 247 alineatul 2 din Codul Muncii, “Abaterea
disciplinara este o fapta in legatura cu munca si care consta intr-o actiune
sau inactiune savarsita cu vinovatie
de catre salariat, prin care acesta a incalcat normele legale, regulamentul
intern, contractul individual de munca sau contractul colectiv de munca
aplicabil,ordinele si dispozitiile legale ale conducatorilor ierarhici”. Unde este vinovatia mea ?
§
daca angajatorul
a modificat R.O.I. astfel incat sa rezulte ca l-am incalcat,
§
daca angajatorul
a incalcat Codul Muncii si nu mi-a respectat drepturile de a avea concediu de
odihna si concediu fara plata de care puteam beneficia in zilele de 17.07.2012 – 19.07.2012
§
daca angajatorul
a creat INTENTIONAT si cu REA CREDINTA conditii care sa determine
concedierea mea
In
cazul meu, parata NU avea posibilitatea aplicarii masurii concedierii
disciplinare intrucat nu exista fapte savarsite de catre mine cu vinovatie
astfel incat sa fie considerate abateri diciplinare care sa atraga implicit
raspunderea mea disciplinara.
=2=
b) Conform
prevederilor art. 61 litera a) din Codul Muncii, angajatorul poate dispune concedierea pentru motive
care tin de persoana salariatului, cand salariatul a savarsit o abatere grava
sau abateri repetate de la regulile de disciplina a muncii ori de la cele
stabilite prin contractul individual de munca, contractul colectiv de munca
aplicabil sau regulamentul intern, ca sanctiune disciplinara.
In cazul meu
nu exista abateri disciplinare si nici o abatere disciplinara grava, asa cum am
demonstrat pana acum si voi demonstra pe parcursul desfasurarii procesului,
astfel incat prevederile art. 61 litera a) din Codul Muncii nu pot fi aplicate.
c) In cazul in
care concedierea intervine pentru motivul prevazut la art. 61 lit. a), angajatorul poate emite decizia de concediere numai cu respectarea
dispozitiilor art. 247-252.
Parata nu a
respectat aceste articole, creeind INTENTIONAT si cu REA CREDINTA, conditii
pentru sanctionarea mea disciplinara repetata si abuziva dealtfel, in vederea
repetarii concedierii mele disciplinare, asa cum am demonstrat pana acum si voi
demonstra pe parcursul judecarii procesului.
d) Conform prevederilor art. 76 litera a) din Codul
Muncii, “decizia de concediere se comunica salariatului in
scris si trebuie sa contina in mod
obligatoriu motivele care determina concedierea”
Conform prevederilor art. 62 alin. 3 din Codul
Muncii, decizia se emite in scris
si, sub sanctiunea nulitatii absolute, trebuie sa
fie motivata in fapt si in
drept.
Decizia
prezenta nu este motivata in fapt si nu cuprinde imprejurarile in care
s-au savarsit faptele pe care parata le considera a fi abateri
disciplinare.
Conform
prevederilor art. 79 din Codul Muncii, “În caz de conflict de munca angajatorul
nu poate invoca in fata instantei
alte motive de fapt sau de drept decat cele precizate in decizia de
concediere”.
e) Conform prevederilor art. 77 din Codul Muncii, “Decizia de concediere produce efecte de la data
comunicarii ei salariatului”.
In cazul concedierii disciplinare,
contractul de munca inceteaza de la data la care salariatul a luat la
cunostinta de decizia de concediere, si nicidecum la o data ulterioara. In
cazul meu aceasta a fost 30.07.2012, astfel incat este irelevant faptul ca parata
a specificat data de 06 august 2012 ca data de incetare a contractului meu de
munca, fara a mai avea un drept legal.
f) Conform prevederilor art. 78 din Codul Muncii, “Concedierea dispusa cu nerespectarea procedurii
prevazute de lege este lovita de nulitate absoluta”.
Intrucat
parata m-a concediat disciplinar pentru a doua oara, cu incalcarea legii si cu
nerespectarea prevederilor legale referitoare la concediere dar si referitoare
la cercetarea disciplinara, concedierea mea din data de 06.08.2012 este lovita
de nulitate absoluta, mai ales ca nu exista abateri disciplnare.
=3=
Referitor la art. 2 din decizie
La
acest articol parata indica fapta ce constituie abatere disciplinara, respectiv
cumularea unui numar de 3 absente nemotivate in zilele de 17,18 si 19 iulie
2012, conform fisei individuale de pontaj si apoi indica anumite temeiuri de
drept din care rezulta ca absentele nemotivate de la programul de lucru
constituie abateri disciplinare, fara a face referire si la imprejurarile in
care au fost savarsite faptele, fara a proceda si la motivarea in fapt in
decizia de concediere a acestei situatii care defapt a fost creata de insasi
parata. Parata s-a limitat doar la a insirui articole din Codul Muncii si din R.O.I.
in baza carora afirma ca se incadreaza abaterile mele disciplinare, dar nu precizeaza
si cum anume, neprocedand astfel la descrierea faptelor reprezentand
presupusele abateri disciplinare efectuate de mine.
1) Conform
prevederilor art. 76 litera a) din Codul Muncii, “decizia de concediere se comunica salariatului in
scris si trebuie sa contina in mod
obligatoriu motivele care determina concedierea”
Conform prevederilor art. 62 alin. 3 din Codul
Muncii, decizia se emite in scris
si, sub sanctiunea nulitatii absolute, trebuie sa
fie motivata in fapt si in
drept.
La acest articol din decizia prezenta parata s-a
multumit doar sa mentioneze ca faptele care constituie abateri disciplinare
sunt inregistrarea unui numar de 3 absente nemotivate in zilele de 17.07.2012,
18.07.2012 si 19.07.2012 fara prezentarea in fapt a situatiei.
Parata nu a motivat
in fapt si nu a mentionat imprejurarile in care s-au savarsit faptele pe care
le considera a fi abateri disciplinare, respectiv imprejurarile in care s-a
ajuns in situatia de a se inregistra in sarcina mea 3 absente nemotivate in
perioada 17.07.2012 – 19.07.2012.
Conform
prevederilor art. 79 din Codul Muncii, “În caz de conflict de munca angajatorul
nu poate invoca in fata instantei
alte motive de fapt sau de drept decat cele precizate in decizia de
concediere”.
Conform
prevederilor art. 78 din Codul Muncii, “Concedierea dispusa cu nerespectarea procedurii prevazute de lege este
lovita de nulitate absoluta”.
2) Referitor la temeiurile de drept invocate
de parata in baza carora aceasta apreciaza ca absentele nemotivate de la
programul de lucru in zilele de 17,18 si 19.07.2012 constituie abateri
disciplinare
a) Cu privire la art. 247 alin 2 din Codul Muncii
Conform prevederilor art. 247 alineatul 2 din Codul
Muncii, “Abaterea disciplinara este o fapta in legatura cu munca si care consta
intr-o actiune sau inactiune savarsita
cu vinovatie de catre salariat, prin care acesta a incalcat normele legale,
regulamentul intern, contractul individual de munca sau contractul colectiv de
munca aplicabil, ordinele si dispozitiile legale ale conducatorilor ierarhici”.
Unde este vinovatia mea ?
§
daca angajatorul
a modificat R.O.I. astfel incat sa rezulte ca l-am incalcat,
§
daca angajatorul
a incalcat Codul Muncii si nu mi-a respectat drepturile de a avea concediu de
odihna si concediu fara plata de care puteam beneficia in zilele de 17.07.2012 – 19.07.2012
=4=
§
daca angajatorul
a creat INTENTIONAT si cu REA CREDINTA conditii care sa determine
concedierea mea disciplinara.
In
cazul meu, parata nu avea posibilitatea aplicarii masurii concedierii
disciplinare intrucat nu exista fapte savarsite de catre mine cu vinovatie
astfel incat sa fie considerate abateri diciplinare care sa atraga implicit
raspunderea mea disciplinara.
Pe cale de consecinta, NU am incalcat norme legale, NU am incalcat nicio prevedere
normala si legala din R.O.I., NU am
incalcat contractul colectiv de munca aplicabil si nici NU am incalcat ordinele si dispozitiile legale ale
conducatorilor ierarhici. In fapt, chiar parata a incalcat Codul Muncii si a
creat cu intentie si rea vointa conditii care sa determine concedierea mea
disciplinara.
In concluzie,
invocarea de catre parata a prevederilor acestui articol, nu are justificare
legala
b)Cu privire la articolele din R.O.I. invocate de
parata
Reiterez instantei de judecata faptul ca acest R.O.I. a fost anulat de
parata la data de 20.08.2012 ca
urmare a dispozitiilor date de Inspectia Muncii, iar de la acea data opereaza
alt R.O.I.
Referitor la art. 19 litera d – este un articol abuziv introdus in R.O.I. cu
scopul de a taia zilele de lucru ale salariatilor. Aceasta prevedere nu exista
in Codul Muncii si deci nu are niciun suport legal. In acest fel, in baza acestui articol
abuziv din R.O.I. parata m-a trecut absent nemotivat pe data de 19.07.2012 desi
asa cum rezulta din fisa de pontaj electronic, am lucrat 6.30 ore.
In
concluzie, invocarea de catre parata a prevederilor acestui articol din R.O.I.,
nu are justificare legala si nici raportare la situatia de fapt, reala.
Referitor la art. 19 litera a - si acest
articol este abuziv, introdus special pentru a se crea conditii de sanctionare
disciplinara si de concediere. Parata prevede sanctiune disciplinara pentru
intarzierea la programul de lucru dar cum sa nu ajungi sa intarzii daca lucrezi
aproape zilnic in jur de 12 ore sau mai mult, fara ca parata sa respecte Codul
Muncii si sa acorde apoi repaus de 24 de ore si nici recuperari? Mai rau,
plateste numai ce ore suplimentare doreste sfidand legea.
In
cazul de fata acest articol nu are aplicabilitate intrucat datorita
prevederilor altor articole abuzive din R.O.I. am fost pusa in imposibilitatea
de a anunta parata ca intarzii pe data de 19.07.2012 si tot datorita R.O.I. nu
am avut posibilitatea de a beneficia de concediu de odihna sau concediu fara
plata in ziua respectiva. Dealtfel asa cum am precizat si in materialele
anterioare, aceste articole din R.O.I. au fost anulate de instanta de judecata
in dosarul nr. 29890/3/2012 ce s-a aflat pe rolul Tribunalului Bucuresti.
In
concluzie, invocarea de catre parata a prevederilor acestui articol din R.O.I.,
nu are justificare legala si nici raportare la situatia de fapt, reala.
Referitor la art. 14.17 – Acest articol exclude si nu prevede exceptii cum ar
fi posibilitatea angajatului de a apela la concediu de odihna sau concediu fara
plata. Deasemenea exclude situatiile neprevazute sau cazurile fortuite cum a
fost de exemplu ziua de 09.03.2012 cand desi am ajuns la urgenta la doua
spitale nu am avut posibilitatea de a avea concediu medical intrucat spitalele
nu au putut sa-mi dea. Deasemenea nu am avut posibilitatea sa depun cerere de
concediu de odihna sau fara plata in aceeasi zi intrucat m-am simtit foarte
rau. Desi am depus in ziua imediat urmatoare lucratoare, nici asa nu am putut
beneficia de concediu de odihna tot datorita prevederilor abuzive ale R.O.I. pe
motiv ca “nu am depus cererea cu 5 zile inainte”.
=5=
In
concluzie, invocarea de catre parata a prevederilor acestui articol din R.O.I.,
nu are justificare legala si nici raportare la situatia de fapt, reala.
Referitor la art. 20.6 – In cazul de fata nu este vorba de o vina a mea astfel
incat acest articol sa poata fi aplicat. In alta ordine de idei toate absentele
nemotivate pe care parata mi le-a inregistrat au fost create exclusiv din vina
paratei.
In
concluzie, invocarea de catre parata a prevederilor acestui articol din R.O.I.,
nu are justificare legala si nici raportare la situatia de fapt, reala.
Referitor la art. 3 din decizie
Si
la acest articol din decizia de concediere parata s-a limitat doar la a insirui
articole de lege, din R.O.I. sau din contractul de munca pe care afirma ca
le-as fi incalcat dar nu detaliaza si cum anume, neprocedand astfel si la
descrierea faptelor reprezentand presupusele abateri disciplinare.
a)Referitor afirmatia
paratei ca as fi incalcat Codul Muncii
Referitor la art. 39 alin 2 lit a) – Nu a fost incalcat de mine intrucat mi-am realizat
sarcinile de serviciu in timp util si atata timp cat am fost lasata neavand
activitatea obstructionata de parata.Toate somatiile pentru debitori erau
realizate in termen legal de prescriptie. Exceptie au fost cateva somatii pe
care trebuia sa le expediez prin posta dar nu am avut aceasta posibilitate
intrucat seful meu a refuzat nejustificat sa le semneze astfel incat am fost in
imposibilitatea sa le expediez, blocandu-mi activitatea.In plus din data de
05.03.2012 parata mi-a restrictionat accesul la baza de date interna de care
aveam nevoie sa lucrez, la data de 12.03.2012 si la date ulterioare mi-a
restrictionat in repetate randuri accesul la adresa de e-mail interna si la
imprimanta iar la data de 16.07.2012 parata mi-a luat calculatorul de pe birou
fara sa ma anunte si am fost lasata fara obiectul muncii. Toate aceste obstructionari
au fost din dispozitia sefului meu. Si atunci nu a considerat ca in aceasta
perioada nu trebuia sa-mi realizez sarcinile de serviciu ? Este evident ca
pentru parata nu avea nicio importanta daca lucram sau nu, sau ce lucram atata
timp cat avea posibilitatea sa-si bata joc de mine si sa ma umileasca la locul
de munca cat mai mult, ca apoi sa ma denigreze in fata colegilor de serviciu.
In
concluzie, invocarea de catre parata a prevederilor acestui articol din Codul
Muncii, nu are justificare legala si nici raportare la situatia de fapt, reala.
Referitor la art. 39 alin 2 literele
b si c - Nu am incalcat aceste articole intrucat am
respectat disciplina muncii, contractul de munca si R.O.I. dar numai
prevederile legale. Un R.O.I. nu trebuie sa cuprinda dispozitii contrare
Codului Muncii sau altor legi. Daca cuprinde prevederi abuzive sau ilegale,
salariatii nu au obligatia sa le respecte.
Conform prevederilor art. 40 alin 1 litera c) din
Codul Muncii : (1) Angajatorul are, in principal, urmatoarele
drepturi: - c) sa dea dispozitii cu
caracter obligatoriu pentru salariat, sub
rezerva legalitatii lor;
In
concluzie, invocarea de catre parata a prevederilor acestor articole din Codul
Muncii, nu are justificare legala si nici raportare la situatia de fapt, reala.
b) Referitor afirmatia paratei ca as fi incalcat Contractul de munca
=6=
Referitor la litera M alin 2 litera
a si litera b – Nu am incalcat
aceste prevederi, intrucat mi-am realizat sarcinile de serviciu si am respectat
disciplina muncii. In alta ordine de idei in profesia mea nu puteam sa am
“norma de munca” intrucat profesia mea ca si cea a unui jurist nu este si nu
poate fi una de rezultate. Cu toate acestea, in mod intentionat parata mi-a
stabilit o “norma de munca” imposibil de realizat, astfel incat sa poata apoi afirma
ca “nu mi-am realizat sarcinile de serviciu si sa-mi acorde calificative
profesionale foarte slabe. Exemplu de norma de munca : sa transmit pe trimestru
2.660 de dosare la instantele de judecata si inca 2.660
de instiintari catre debitori, in conditiile in care mai aveam si alte sarcini
de serviciu de realizat.
Conform prevederilor art. 40 alin 1 litera b) din
Codul Muncii - Angajatorul are, in
principal, urmatoarele drepturi: sa stabileasca atributiile corespunzatoare
fiecarui salariat, in conditiile
legii;
Cu referire la zilele de 17,18 si
19.07.2012 - nu am incalcat aceste
articole nici in zilele acestea, iar in plus, parata nu precizeaza exact ce
sarcini de serviciu nu am realizat si nici nu face dovada cu documente a acuzatiilor
aduse..
In
concluzie, invocarea de catre parata a prevederilor acestor articole din Codul
Muncii, nu are justificare legala si nici raportare la situatia de fapt, reala.
c)
Referitor la afirmatia paratei ca as fi incalcat R.O.I.
Referitor la art. 18.1 – Corect, dar nu si atunci cand ai o problema personala
de rezolvat sau nu poti ajunge la serviciu. Nu am incalcat acest articol.
Parata nu precizeaza cum am incalcat acest articol si nici nu demonstreaza cum
l-am incalcat. In opinia sa, salariatul este un sclav care trebuie sa munceasca non-stop pana la
epuizare, iar atunci cand acesta se imbolnaveste si nu mai poate, in loc sa ii
respecte dreptul la sanatate, “il arunca in strada ca pe un caine”,
desfacandu-i contractul de munca disciplinar. Ba il mai si discrediteaza si il
batjocoreste cum poate mai bine.
Referitor la art. 18.3 – Corect, dar sa am si conditii de lucru asigurate de
angajator. Ori daca angajatorul imi restrictioneaza accesul la baza de date
interna, la adresa de e-mail interna, la imprimanta, imi ia calculatorul de pe
birou fara sa ma informeze, pe scurt isi bate joc de mine la locul de munca,
incalcandu-mi demnitatea, cum pot eu sa-mi mai realizez sarcivile de serviciu ?
Conform prevederilor art. 40 alin (2) litera b) din
Codul Muncii - Angajatorului ii
revin, in principal, urmatoarele obligatii: sa
asigure permanent conditiile tehnice si organizatorice avute in vedere la
elaborarea normelor de munca si conditiile corespunzatoare de munca;
Nu
consider ca am incalcat articolul 18.3 din R.O.I. nici inainte si nici in
zilele de 17,18 si 19.07.2012.
Afirmatiile
paratei cu privire la aceste articole din R.O.I. sunt simple speculatii fara a
fi dovedite in practica cu documente. In plus acest R.O.I. NU MAI EXISTA
DIN 20.06.2012, fiind anulat de parata pe cale
administrativa. Anularea unui document
atrage dupa sine anularea tuturor documentelor emisa in baza acestuia. Deci, si
a prezentei decizii de concediere !
In
concluzie, nici invocarea de catre parata a prevederilor acestor articole din R.O.I.,
nu are justificare legala si nici raportare la situatia de fapt, reala.
Referitor la art. 4 din decizie
=7=
Referitor la litera a) – Corect si legal ceea ce am invocat eu. Imi mentin
punctul de vedere care este si argumentat legal dealtfel, fiind raportat la
prevederile Codului Muncii.
“Comisia a respins aceasta motivare a
salariatei Verescu Stela ca fiind contrara realitatii si prevederilor legale”.
Deci,
comisia a respins NEARGUMENTAT LEGAL
motivarea mea, situatia care nu poate fi retinuta ca fiind legala si prin
urmare nu poate fi acceptata de mine.
Referitor la litera b) – Evident ca daca este vorba de o problema de natura PERSONALA nu am obligatia sa ma
justific in fata angajatorului mai ales ca am transmis cerere de concediu FARA PLATA. Ori daca PARATA NU MA PLATEA IN ZIUA RESPECTIVA
de ce eram eu obligata sa ma justific cu documente pentru o problema DE ORDIN PERSONAL !
Conform
prevederilor art. 153 alin 1 din Codul Muncii – “Pentru
rezolvarea unor situatii personale salariatii au dreptul la concedii fara
plata”.
Conform
prevederilor art. 38 din Codul Muncii – “Salariatii nu pot renunta la drepturile
ce le sunt recunoscute prin lege. Orice tranzactie prin care se urmareste
renuntarea la drepturile recunoscute de lege salariatilor sau limitarea acestor drepturi este lovita de
nulitate”.
“Comisia a respins aceste motive invocate
de salariata ca fiind fara acoperire legala”.
Deci,
comisia a respins din nou NEARGUMENTAT
LEGAL motivarea mea, situatie care nu poate fi retinuta ca fiind legala si
prin urmare nu poate fi acceptata de mine. Anterior tocmai am precizat baza
legala in care am actionat avand deci “acoperire legala”.
Referitor la litera c) – Daca parata :
§
si-a batut joc
de mine la locul de munca,
§
m-a umilit si discreditat in fata colegilor,
§
m-a discriminat,
incalcandu-mi demnitatea,
§
mi-a
obstructionat activitatea prin restrictionarea accesului la baza de date
interna, la adresa de e-mail interna, la imprimanta,
§
mi-a luat cheia
de la usa
de acces in unitate in conditiile in care inca aveam calitatea de salariat,
§
mi-a acordat in
bataie de joc calificative profesionale foarte slabe care nu se raportau la
volumul inuman de munca pe care mi-l stabilise si nici la calitatea muncii
depuse,
§
a refuzat sa-mi
acorde adeverinta de salariat pentru medicul de familie cand eram in concediu
medical si ma simteam foarte rau, purtandu-ma pe drumuri fara rost doar ca
sa-si bata joc de mine,
§
a utilizat un
ton excesiv de autoritar, nepermis si nejustificat de ridicat
§
m-a jignit
intr-un mod nepermis spunandu-mi ca “am
nevoie de igiena corporala” sau ca “ma alimentez cu
imagini deformate de hartuire psihica la locul de munca” cand defapt
aceasta hartuire este evidenta
§
m-a sanctionat
disciplinar de fiecare data cand m-am imbolnavit (tot din cauza paratei),
§
m-a hartuit
psihic la locul de munca si la domiciliul meu,
Cum
as putea sa ma simt in asemenea conditii din punct de vedere emotional, fizic
si mai ales psihic ? In acest caz mai este nevoie de documente medicale ? Sau
batjocura la care am fost supusa este foarte evidenta ? Si daca este evidenta
nu sunt indreptatita sa ma simt rau ?
Anterior
am depus si documente medicale la sediul paratei :
=8=
§
documente
medicale din data de 09.03.2012 cand am ajuns la urgenta la spital cu
pariestezie la picioare.( dar au fost ignorate )
§
certificat de
concediu medical de la medic neurolog pentru luna martie
Precizez
pentru instanta ca din cauza paratei AM
INSOMNIE DE 8 ANI, situatie care rezulta din mai multe documente
medicale. Oare aceasta nu demonstreaza cat de grav am fost afectata psihic in
mod continuu si pe o perioada lunga de timp? Parata nu poate afirma ca nu are
cunostinta despre problemele mele de sanatate, mai ales ca I le-am reamintit in
Nota nr. 3/27.03.2012 pe care am
fost obligata de imprejurari sa o transmit prin posta paratei intrucat continua
hartuirea psihica si la domiciliul meu, in perioada concediului medical,
nelasandu-ma sa ma odihnesc si incalcandu-mi intrun mod nepermis dreptul la
sanatate.
Conform prevederilor art. 5 din Codul
Muncii
“(1) În cadrul relatiilor de munca functioneaza
principiul egalitatii de tratament fata de toti salariatii si angajatorii.
(2) Orice
discriminare directa sau indirecta fata de un salariat, bazata pe
criterii de sex, orientare sexuala, caracteristici genetice, varsta,
apartenenta nationala, rasa, culoare, etnie, religie, optiune politica, origine
sociala, handicap, situatie sau responsabilitate familiala, apartenenta ori
activitate sindicala, este interzisa.
(3)
Constituie discriminare directa actele si faptele de excludere, deosebire,
restrictie sau preferinta,
intemeiate pe unul sau mai multe dintre criteriile prevazute la alin. (2), care au ca scop sau ca efect neacordarea,
restrangerea ori inlaturarea recunoasterii, folosintei sau exercitarii drepturilor
prevazute in legislatia muncii.
(4)
Constituie discriminare indirecta actele si faptele intemeiate in mod aparent
pe alte criterii decat cele prevazute la alin. (2), dar care produc efectele
unei discriminari directe”.
Conform prevederilor art. 6 din Codul
Muncii
“(1) Orice
salariat care presteaza o munca beneficiaza de conditii de munca adecvate
activitatii desfasurate, de protectie sociala, de securitate si sanatate in
munca, precum si de respectarea
demnitatii si a constiintei sale, fara nicio discriminare.
(2) Tuturor salariatilor care presteaza o munca le
sunt recunoscute dreptul la negocieri colective, dreptul la protectia datelor
cu caracter personal, precum si dreptul
la protectie impotriva concedierilor nelegale.
(3) Pentru munca egala sau de valoare egala este
interzisa orice discriminare bazata pe criteriul de sex cu privire la toate
elementele si conditiile de remunerare”.
Conform prevederilor art. 8 din Codul
Muncii
“(1) Relatiile de munca se bazeaza pe principiul
consensualitatii si al bunei-credinte”.
=//=
“Comisia a respins aceste motivatii
pentru nesustinerea lor de un act legal sau medical doveditor”.
Comisia
a respins din nou NEARGUMENTAT LEGAL
motivarea mea, situatia care nu poate fi retinuta ca fiind legala si prin
urmare nu poate fi acceptata de mine. Intrucat parata mi-a incalcat
=9=
astfel art. 5, 6 si 8 din Codul Muncii
este evident ca nu puteam sa ma simt bine la locul de munca si ca sanatatea mea
a fost grav afectata. Consider ca in aceste conditii invocarea de catre parata
a lipsei documentelor medicale nu are relevanta.
De
ex. la ce fel de doctor ar fi trebuit sa merg eu pe data de 17.07.2012 ca sa-mi
dea si concediu medical intrucat m-am simtit batjocorita si umilita in data de
16.07.2012 pentru ca, dupa o perioada lunga de umilire si hartuire psihica la
locul de munca, ca o ultima picatura care a umplut paharul, parata mi-a luat calculatorul de pe birou
lasandu-ma fara obiectul muncii, situatie datorita careia urmatoarea zi nu am
mai fost in stare sa ajung la serviciu avand un sentiment de inutilitate? [ a
se vedea si precizarile de la litera d ]. Sa precieze parata la ce doctor ar fi
trebuit sa ajung in asemenea situatie ?
Referitor la litera d) – Din anul 2009 am glaucom la ochi, afectiune care duce
la orbire definitiva, iar la ochiul stang mi-am pierdut deja vederea in timpul
primului litigiu de munca, fenomenul fiind ireversibil. Deci daca am orbit este tot din cauza paratei. Pe langa faptul ca
am orbit, la acest ochi am ramas cu o sensibilitate majora in sensul ca tocmai
la acesta fac tensiune oculara, situatie care nu a mai putut fi evitata in data
de 15.04.2013 cand am ajuns la urgenta cu tensiune oculara 50, ocazie cu care ochiul meu este desfigurat.
In ceea ce priveste data de 20.07.2012 cand am fost la cercetarea disciplinara, tocmai
datorita stresului la care eram supusa in ziua respectiva, am facut tensiune
oculara si aveam nevoie sa plec din unitate ca sa ajung la medic. Dar parata a
continuat cercetarea disciplinara si nu mi-a permis sa plec din unitate, nefiind
prima oara, incalcandu-mi dreptul la sanatate si punandu-mi sanatatea in grav
pericol. Daca parata nu mi-a permis sa ajung la un medic, cum puteam eu sa
prezint un document medical sau certificat de concediu medical ?
“Comisia a respins aceste motivatii
datorita lipsei unui certificat medical doveditor”.
Defapt
parata a respins solicitarea mea de a pleca din unitate motivata fiind de
faptul ca facusem tensiune oculara….dar evident ca nu a dorit sa scrie acest
lucru in mod express, “balmajind”, mai multe probleme pentru a crea confuzie.
Comisia
a respins din nou NEARGUMENTAT LEGAL
motivarea mea, situatia care nu poate fi retinuta ca fiind legala si prin
urmare nu poate fi acceptata de mine, intrucat parata mi-a incalcat dreptul la
sanatate si securitate in munca precum si dreptul la demnitate.
REFERITOR LA ADRESELE MELE TRANSMISE PARATEI PRIN POSTA
a) Referitor
la adresa inregistrata la sediul paratei sub nr. 1575/23.07.2012
Cererea de concediu fara plata a fost transmisa de
mine prin posta la data de 18.07.2012, pentru ca nu am avut alta solutie la
care sa pot apela. Chiar daca la sediul paratei a fost inregistrata in data de 23.07.2012
(desi nu pot sa-mi imaginez cum poate sa
ajunga in 7 zile o scrisoare pe ruta Bucuresti-Bucvuresti cand normal ajunge
a doua zi) parata trebuia sa tina cont de data depunerii acesteia care rezulta
din stampila postei.
Parata nu mi-a aprobat cererea pe motiv ca nu am
depus-o conform R.O.I. iar Comisia de cercetare a respins ca nefondata
solicitarea mea intrucat nu au fost respectate prevederile art. 14.15 ; 14.16
si 14.14 din R.O.I. (care era defapt abuziv).
Referitor la pct. I) Art. 14.15 – acest articol din R.O.I. incalca Codul Muncii iar invocarea lui de catre
parata nu are justificare legala.
=10=
Referitor la pct. II) Art. 14.16 – acest articol este tot unul abuziv intrucat tocmai parata a creat aceasta situatie. Pe de alta parte, nu contine prevederi referitoare la cazurile fortuite. In consecinta nu este justificata invocarea lui de catre parata. In plus incalca prevederile art. 6 (1) din O.G. 27/2002 privind reglementarea activitatii de solutionare a petitiilor (publicata in Monitorul Oficial nr. 296 din 30 aprilie 2002)
"Art. 6. (1) Autoritatile
si institutiile publice prevazute la art. 2 sunt obligate sa organizeze un compartiment distinct pentru
relatii cu publicul, care sa primeasca, sa inregistreze, sa
se ingrijeasca de rezolvarea petitiilor
si sa expedieze raspunsurile catre petitionari.
Referitor la pct. III) Art. 14.14 – acest articol incalca Codul Muncii iar invocarea lui
de catre parata nu are justificare legala. Pe de alta parte, desi mai aveam
concediu de odihna parata a refuzat nejustificat aprobarea acestora, punandu-ma
astfel si in situatia de a nu putea beneficia de concediu fara plata.
In plus, prevederile art. 14.14 si
14.15 din R.O.I. au fost anulate de instanta in dosarul nr. 29890/3/2012, avand
ca obiect “anulare act”, iar ROI 1016/13.03.2012 nu mai exista din 20.08.2012.
b) Referitor
la adresa inregistrata la sediul paratei 1388/23.07.2012
Aceasta a fost depusa de mine prin posta in aceeasi
zi, pe data de 20.07.2012 ca urmare a refuzului paratei de a o primi la
registratura, de a-mi acorda nr. de inregistrare si de a o depune la dosarul de
cercetare disciplinara. Este falsa afirmatia paratei ca imi acorda-se amanarea
termenului de cercetare, atata timp cat s-a procedat la audierea mea si mi s-a
luat declaratie in ziua respectiva.
Normal era ca la audiere, in declaratia pe care urma
sa o dau sa fac referire si la un material scris in apararea mea, dar acest
lucru nu a fost posibil. Este evident ca am fost fortata sa dau acea declaratie
iar unele randuri mi-au fost dictate de catre consilierul juridic Stamo Victor,
fara a avea calitatea legala de a ma cerceta disciplinar.
Materialele
depuse de mine in aparare aveau
legatura cu cercetarea disciplinara astfel incat parata afirma nejustificat ca
“nu fac obiectul prezentei cercetari” si le respinge nemotivat legal.
Referitor
la vinovatia mea : parata afirma
in fals ca am savarsit fapte cu intentie….situatia fiind creata tocmai de
parata pentru a ma concedia ulterior.
Referitor
la abesente nemotivate : parata
afirma ca in anul 2012 am un nr. de 19 absente nemotivate. Dar situatia este
defapt alta in realitate, asa cum rezulta din anexa depusa de mine anterior la
dosar si care se refera la absentele nemotivate. In plus acestea au fost
inregistrate din motive medicale si cazuri fortuite sau din reaua credinta a
paratei.
Referitor
la activitatea mea profesionala
: prin afirmatiile sale parata demonstreaza
reaua credinta pe care a avut-o in acordarea calificativelor profesionale slabe
- “nesatisfacator” – care nu se raportau la volumul si calitatea muncii
prestate de mine. Parata mi-a acordat cu intentie aceste calificative tocmai
pentru a-si “fabrica” probe in vederea concedierii mele ulterioare.
=11=
In alta ordine de idei :
·
Parata mi-a stabilit sarcini inumane
si imposibil de realizat (ex. sa depun la
instante 3.600 dosare pe trimestru si sa trimit 3.600 somatii pe trimestru
catre debitori) tocmai pentru a mi se acorda aceste calificative slabe. De
precizat ca pe langa acestea aveam si alte sarcini de serviciu iar uneori am
fost pusa sa tin locul la trei colegi odata, fiind pusa in imposibilitatea de
a-mi mai realiza sarcinile de serviciu.
·
Parata
mi-a stabilit sarcini de serviciu inumane si imposibil de realizat, in
conitiile in care de la data angajarii din 2006 nu am avut NICIODATA fisa postului desi am solicitat-o mereu. Abea la data de 07.07.2012 parata mi-a dat
o fisa a postului, tot in vederea concedierii mele ulterioare probabil.
·
Sarcinile
de serviciu erau stabilite CANTITATIV
in conditiile in care eu nu lucram cu cartofi, iar PROFESIA MEA, ca si aceea de jurist, NU ESTE UNA DE REZULTATE.
·
Sarcinile cantitative erau stabilite
de seful meu, care nu avea pregatirea minima necesara in domeniu juridic, care sa il indreptateasca eventual
sa-mi stabileasca asemenea sarcini.
·
Aprecierile mele profesionale erau
facute tot de seful meu, care nu are pregatire de natura juridica si nici macar
notiuni, in
conditiile in care eu lucram cu juristul unitatii de atunci, singurul abilitat
sa faca asta, iar in lipsa acestuia, eventual, avea posibilitatea domnul
presedinte Voicu, acesta avand pregatire juridica.
Dealtfel si aceste calificative au fost ANULATE de instanta de judecata prin sentinta data in dosarul nr
22299/3/2012 ce s-a aflat pe rolul Tribunalului Bucuresti. In plus, din
caracterizarile depuse de mine la dosar instanta poate sa-si formeze o opinie
referitoare la pregatirea mea profesionala dar si referitor la modul in care
mi-am desfasurat activitatea profesionala in alte locuri de munca anterioare.
Referitor la art. 5 din decizie
Temeiurile legale
invocate de parata –
sunt nejustificate.
Referitor la art. 6 din decizie
Cu privire la litera a) Mi-am indeplinit aceasta obligatie
Cu privire la litera b) Realizasem déjà acest lucru. Nu mai
era cazul. A se vedea raspunsul meu transmis paratei cu privire la invitatia
acesteia de a ma prezenta la sediu pentru lichidare.
Referitor la art. 7 din decizie
Acest articol nu-si are rostul intrucat in cazul concedierii
disciplinare, contractul de munca
inceteaza de drept la data comunicarii deciziei de concediere.
Fata de cele relatate
rog instanta sa constate ca decizia de concediere este ILEGALA si este lovita de NULITATE ABSOLUTA, iar pe cale de consecinta sa dispuna ANULAREA ACESTEIA..
Depun
prezentul material in doua exemplare.
Cu stima,
Verescu Stela

Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu